Veelgestelde vragen gerechtelijke brieven

Hier vindt u de antwoorden op veelgestelde vragen over de bezorging van gerechtelijke brieven.

1. 

Het ordernummer en/of de toegangscode op het ‘Niet-thuisbericht’ is niet goed leesbaar?

  Is het ordernummer en/of de toegangscode op het ‘Niet-thuisbericht’ niet goed leesbaar dan kunt u contact met ons opnemen. U kunt ons bereiken op telefoonnummer: 0800-2929201

Houdt uw postcode, straat, huisnummer en het ordernummer (voor zover deze laatste wel leesbaar is) bij de hand, zodat wij u zo snel mogelijk op weg kunnen helpen.
 

2. 

De website waar u een nieuwe afspraak kan maken werkt niet?

  Het is erg vervelend als een website niet werkt. Helaas doen deze problemen zich weleens voor. Wij willen u vragen op later tijdstip nogmaals in te loggen. Blijft dit probleem zich voordoen dan kunt u contact met ons opnemen op telefoonnummer: 0800-2929201
 

3. 

Wordt een gerechtelijke brief meerdere malen aangeboden na een eerste bezorgpoging?

  Afhankelijk van de beschikbare aflevertijd tot aan het moment dat de brief uiterlijk bezorgd moet zijn, wordt de brief nogmaals aangeboden. Wij stellen het uiteraard wel op prijs wanneer u hier niet op wacht maar een nieuwe afspraak maakt via de website of door te bellen met 0800-2929201, zodat wij de brief zo snel mogelijk kunnen bezorgen.
 

4. 

Waar kunt u een nieuwe afspraak maken voor de bezorging van een gerechtelijke brief?

  Onze medewerkers laten na een bezorgpoging een 'Niet-thuisbericht' bij je achter. Op dit bericht staat een ordernummer en een toegangscode vermeld. Met het ordernummer en de toegangscode kunt u op de website www.gerechtelijkebrief.nl een nieuwe afspraak maken, of door te bellen naar telefoonnummer: 0800-2929201.
 

5. 

Wat staat er in de gerechtelijke brief?

  De inhoud van een gerechtelijke brief is vertrouwelijk. Onze medewerkers verzorgen alleen de bezorging van gerechtelijke brieven. De inhoud van de brief is bij hen niet bekend.
 

6. 

U kunt de gerechtelijke brief niet ophalen bij het opgegeven afhaalpunt?

  U kunt voor het afhalen ook iemand machtigen. Dit kunt u doen door de achterkant van het afhaalbericht in te vullen.
 

7. 

Kan iemand anders voor u een gerechtelijke brief afhalen?

  De brief kan ook worden afgehaald door iemand anders schriftelijk te machtigen. U kunt iemand machtigen door de achterkant van het afhaalbericht te voorzien van een handtekening van uzelf en degene die u heeft gemachtigd. De gemachtigde dient zich te legitimeren bij aankomst.
 

8. 

Er staat iemand ingeschreven op uw adres, maar die woont er niet (meer). Kan die persoon uitgeschreven worden?

  Nee, dat kan niet zomaar. Hiervoor kunt u bij de afdeling Burgerzaken van uw woonplaats een adresonderzoek laten starten. Na het onderzoek wordt deze persoon ingeschreven op een nieuw adres of uitgeschreven uit de Basisregistratie Personen (BRP).
 

9. 

Waar kunt u met uw vragen of klachten terecht?

  Heeft u vragen of klachten over de bezorging van een gerechtelijke brief? Bel 0800-2929201 of stuur een e-mail o.v.v. ordernummer, postcode en huisnummer naar: gerechtelijkebrief@rijksoverheid.nl